poniedziałek, 9 września 2013

UBIERAMY SŁOIKI



Historię robienia przetworów przez dziewczyny od rękodzieła uzależnione, jak nas Jarecka nazywa:), na razie tylko w Deszczowym Domu poznali, ale i tak wszystkiego nie wiedzą, więc wszem i wobec głosimy. Z dwóch kilogramów śliwek węgierek wychodzi 4 słoiki dżemu. Ale jakie słoiki! Jak po chrzanie malutkie. Wynik tego działania, jest jednocześnie przyczyną zdruzgotania mego umysłu. Jak to???
Tak mało...No ale nic to. Frajdą i tak jest wielką to mieszanie w rondlu i zapach unoszący się w domu. Jeszcze większą było ozdobienie gotowych słoiczków. A na pomoc, żeby ogień kulinarnych zapałów, we mnie nie zgasł, przybyła Ciocia Teresa, która moją spiżarnię o gruszki w zalewie uzupełniła i dżem własnej roboty. Gruszeczki na pewno będą smakowite, bo spadły same z niepryskanych drzew, we wsi gdzie Ciocia z Wujem Stefanem rezyduje:)
A jaka radość będzie jak już się to swoje smarowidło na pachnącym naleśniku rozprowadzi:)

Jeśli etykiety na słoiki Wam się spodobają, to u nas na fanpagu na Facebooku znajdziecie link do nich. 
tu

Przy okazji miałam jeszcze frajdę z zabawy maszyną do pisania ściągniętą ze strychu rodziców, którą mam od dziecka, czyli od bardzo dawna. Trochę pordzewiała, zastała, ale dała radę. Na pewno pisze ładniej niż ja, a że Ewki vel Kaligrafia nie było obok, musiałam sobie jakoś poradzić. 

Mam jeszcze okazję Wam pokazać stare nożyce co to je pod Białymstokiem, w Kiermusach na targu staroci kupiłam. Jest on organizowany,w każdą pierwszą niedzielę miesiąca. Nawet jeśli ktoś miałby z daleka jechać, tak jak ja, żeby tam dotrzeć, to warto.  Dla samego miejsca i karczmy ze staropolskim jedzeniem. Jeśli się nie wybierzecie to miejsce możecie zobaczyć na zdjęciach klik














PS. Do  WIANKOWEGO WYZWANIA dołączyły już dwa śliczne wianki! :)

32 komentarze:

  1. niby tylko 4 słoiczki, ale jakie pyszne będą :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Szczególnie, że nie wiadomo jak to smakuje:) To moje pierwsze.

      Usuń
  3. Świetny pomysł na ozdabianie domowych przetworów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Prawdziwy skarb te nożyce.Uwielbiam buszować po takich starociowych jarmarkach.
    Etykiety świetne, pomysł na użycie maszyny do pisania trafiony w przysłowiową dziesiątkę.
    Ja robiłam etykiety do słoików z gruszkami.
    P:))

    OdpowiedzUsuń
  5. pięknie ubrane i gotowe na nadejście zimy ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. fajne ubranka dostały słoiczki :) ja ubierałam ostatnio buteleczki z domowymi nalewkami... ;) takie domowe przetwory to świetna sprawa!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie liczy się ilość, tylko jakość! W końcu je się też oczami :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wyróżniłam Twojego bloga w Liebster Award :)
    ZAPRASZAM igabelaszyje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten maszynowy napis...pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  10. www.swiatoli.pl9 września 2013 22:11

    Ładnie tu u Was :) . Zabieram się za czytanie starszych postów :). Lektura na dzisiejszy wieczór :) . Na prawdę ładne prace i subtelne zdjęcia :).
    Ps. Strasznie fajne nożyczki na zdjęciu :)
    Pozdrawiam serdecznie Aleksandra ze Świata Oli ( www.swiatoli.pl )

    OdpowiedzUsuń
  11. No to się napracowałaś ale wszystko wygląda świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Sloiki ubralas fantastycznie :)
    Piekna ta stara maszyna, a tasme z tuszem masz nowa? Bo w mojej maszynie juz wysechl i nie wiem za bardzo jak ugrysc ten temat.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na tej starej jadę.Jeszcze nie wyschła,ale też myślałam o tym gdzie kupić nową.Jak znajdę dam znać.Jaką masz szerokoś taśmy?

      Usuń
  13. Też lubię buszować po strychach i targach staroci - nożyce i maszyna cudne, słoiki bardzo dekoracyjne :-) Będę zaglądać częściej :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiękna maszyna do szycia :) I przetwory również! W tym roku też myślę, że jeszcze trochę u mnie z nimi zabawy będzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do szycia... xD Do pisania rzecz jasna - maszyna ;) Tylko szycie i haft krzyżykowy w głowie ostatnio i o co się zaraz dzieje :)

      Usuń
  15. I do tego ta maszyna...boska!!! Przetwory od razu wyglądają apetycznie z takimi etykietami :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Rewelacja!!! Chcę takie!

    OdpowiedzUsuń
  17. Super patent na porządek w kuchni. Szczególnie jeśli chodzi o przyprawy taka organizacja może się świetnie sprawdzić.
    --------------------------------------------
    https://mobilnymechanik.waw.pl

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudowne słoiczki! Tworzenie ozdób świątecznych to jedna z moich ulubionych aktywności. Dodałbym do tego posta, że tworzenie własnych ozdób może być również ekologiczne i bardziej zrównoważone.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękujemy za odwiedziny!